Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preventivně výchovná činnost a výchova k sebeochraně na jednotlivých stupních HZS se zaměřením na různé cílové skupiny obyvatelstva
Beránková, Světlana ; Ryšavý, Jan (oponent) ; plk.Ing.Ivan Koleňák (vedoucí práce)
Práce podává přehled o systému vzdělávání a přípravy obyvatelstva jednotlivých věkových a profesních kategorií obyvatel v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí. Blíže se zabývá rozborem preventivně výchovné činnosti na jednotlivých stupních Hasičského záchranného sboru České republiky.
Teorie a praxe výchovy k požární ochraně a ochraně obyvatelstva na základních školách
Vybíralová, Zuzana ; Spálenková, Marta (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Zpracování teoretických podkladů k dané problematice (zákony, vyhlášky, projekty). Detailnější popis projektu Hasík, který je zaměřen na preventivně výchovnou činnost v oblasti požární ochrany a ochrany obyvatelstva na základních školách. Zjistit rozdíl vědomostí dětí na základních školách při zavedení projektu Hasík do vyučování. Návrh opatření ke zlepšení stavu.
Mimořádné události a informování obyvatelstva.
Austová, Kamila ; Hradil, Jaroslav (oponent) ; Kirsch, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá mimořádnými událostmi a informováním obyvatelstva. V první části je popsáno rozdělení mimořádných událostí a informování obyvatelstva v jednotlivých fázích mimořádné události. Dále popisuje informovanost občana a jeho připravenost k sebeochraně. Zabývá se také tísňovými informačními rozhlasovými relacemi a Koncepcí ochrany obyvatelstva. Součástí práce jsou vlastní postřehy a návrhy k informování obyvatelstva.
Příprava a vzdělávání žáků a pedagogů v oblasti bezpečnostních témat v Jihočeském kraji
KOSÁČKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je příprava žáků a pedagogů v oblasti bezpečnostních témat a posoudit u vybraných subjektů jejich zapojení do vzdělávání v oblasti bezpečnosti v Jihočeském kraji. Teoretická část pojednává o vzdělávání a začlenění oblastí bezpečnostních témat do rámcových vzdělávacích programů. Podstatnou její částí je rozpracovaný rámcový vzdělávací program, ve kterém se stanovuje povinný obsah, podmínky vzdělávání a další povinné standardy. Byla provedena analýza právních norem, odborné literatury a vymezeny odborné pojmy, které se týkají řešené problematiky. Výzkumná část práce je zpracována zejména formou vlastního šetření a směřuje k naplnění cílů práce. Prvním cílem výzkumné části je posoudit zapojení vybraných subjektů do vzdělávání v oblasti bezpečnostních témat v Jihočeském kraji a zodpovězení výzkumné otázky "Jak se vybrané subjekty zapojují do vzdělávání bezpečnostních témat v Jihočeském kraji?". Při výzkumu je využit kvalitativní výzkum - metoda řízených rozhovorů s odpovědnými zástupci organizací zapojených do vzdělávání bezpečnostních témat v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit, jaký je současný stav přípravy pedagogů v oblasti bezpečnostních témat" a zodpovězení výzkumné otázky "Jaký je současný stav přípravy pedagogů v oblasti bezpečnostních témat?" Při výzkumu je využita metoda řízených rozhovorů s pedagogy vybraných základních škol Jihočeského kraje. Výsledky práce prokázaly, že současný stav zapojení vybraných organizací do vzdělávání bezpečnostních témat je na velmi dobré úrovni při realizaci preventivně výchovné činnosti a vydávání edukačních materiálů. Jednotlivé organizace přistupují při vzdělávání v oblasti bezpečnostních témat individuálně a pro školy je problematické vytvořit si ucelený přehled a využít nabídky programů a materiálů. Pedagogové se v bezpečnostních tématech vzdělávají a dále předávají žákům, ale chybí zde koordinovanost a systémovost. Odpovědi na výzkumné otázky celkem jednoznačně ukázaly, že všechny oslovené organizace prosazují názor na začlenění nového předmětu s tématy v oblasti bezpečnosti do vzdělávacího procesu. U pedagogů naopak převyšuje názor na nezavádění samostatného předmětu s bezpečnostní problematikou.
Současnost a budoucnost systému preventivně výchovné činnosti v oblasti ochrany obyvatelstva na území České republiky
VOKÁČOVÁ, Nikol
Diplomová práce se věnuje problematice systému preventivně výchovné činnosti v oblasti ochrany obyvatelstva na území České republiky. Práce představuje ucelený obraz o současném stavu znalostí obyvatel, žáků i pedagogů o ochraně obyvatelstva a její integraci do výuky na území Plzeňského kraje. Práce je metodicky rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V části teoretické se uplatňuje empirická metoda výzkumu, jež se zaměřuje na studium dokumentů a odborné literatury. V praktické části byl následně proveden kvalitativní výzkum formou semistrukturovaných rozhovorů, jež jsou směřovány na tři skupiny obyvatel, a to na obyvatele, pedagogy a žáky základních škol. Výzkum byl realizován ve vybraných městech Plzeňského kraje, a to v Plzni, Klatovech, Žinkovech, Blovicích a Nepomuku. Následně byla provedena komparace zjištěných údajů. Výstupem práce je na základě získaných poznatků předložit návrh zjištěných nedostatků, mezi které patří zejména propagace akcí týkajících se PVČ a vyšší využití potenciálu moderních komunikačních technologií.
Ochrana člověka za mimořádných událostí v rámci praktického zaměstnání na základních školách
ŘEHOŘOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá výukou ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách, se zaměření na žáky primárního vzdělávání. V teoretické části je přiblížen historický vývoj ochrany člověka za mimořádných událostí v České republice, vymezení současného legislativního rámce této problematiky, zhodnocení současného stavu výuky v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí a naplňování rámcově vzdělávacích programů pro základní školy společně s požadavky Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. Na část teoretickou navazuje část praktická, která vyhodnocuje přípravu výukových podkladů, materiálů, her a samotnou realizaci Dětského dne na Základní škole a Gymnáziu ve Vodňanech, se zaměřením na Ochranu člověka za mimořádných události pro žáky druhého stupně tzn. 6. 9. ročníku. Výsledkem praktické části jsou poznatky získané realizací této akce.
Preventivně výchovná činnost v rámci Sboru dobrovolných hasičů Kašperské Hory
HAVLOVÁ TYMICHOVÁ, Tereza
Znalosti obyvatelstva k zajištění vlastní bezpečnosti a v oblastech ochrany obyvatelstva a požární ochrany jsou základem bezpečné společnosti. Z tohoto důvodu je provádění preventivně výchovné činnosti jedním z úkolů subjektů působících na úseku ochrany obyvatelstva a požární ochrany. Diplomová práce se zaměřuje na preventivně výchovnou činnost realizovanou v rámci jednotlivých sborů dobrovolných hasičů. Vzdělávání obyvatelstva a prevence jako taková nejsou vzhledem k velkým nárokům na znalosti a schopnosti členů oblastmi, kterým by se sbory dobrovolných hasičů aktivně věnovaly. Cílem práce je zatraktivnit preventivně výchovnou činnost a usnadnit její provádění, například uspořádáním zábavně naučné akce pro veřejnost. Ta může být pro veřejnost ukázkou činnosti samotného SDH, ale i dalších záchranných složek a tím přispěje k zvyšování znalostí obyvatelstva v oblastech bezpečnosti Naplnění cíle práce bylo dosaženo vlastní realizací zábavně naučného dne a zapracování poznatků z organizačního procesu zahrnujícího období plánování, příprav a vlastní realizace do metodické příručky, která je návodem pro členy sborů dobrovolných hasičů, jak uspořádat preventivně výchovnou akci. Tato metodická příručka je hlavním výstupem práce. Samotné realizaci akce předcházela rešerše právních předpisů a dalších dostupných dokumentů a materiálů včetně rozboru historického vývoje vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva. Tyto byly následně komparovány s vlastními poznatky a nabytými zkušenostmi při organizaci akce, jejím zhodnocením a radami od osob, které se provádění preventivně výchovné činnosti věnují.
Posouzení připravenosti vybrané školy na území Jihočeského kraje na řešení mimořádných událostí
SEDLÁČEK, Karel
Cílem mé bakalářské práce bylo posoudit současný stav připravenosti vybrané školy na území Jihočeského kraje na řešení mimořádných událostí. Dále zjistit stav zpracovaných dokumentů a jaká je připravenost pracovníků i žáků této školy na vznik mimořádné situace. Připravenost pedagogů a žáků dále prověřilo provedené taktické cvičení simulovaného požáru a vyhlášení evakuace školy. Dotčena tím byla i připravenost zasahujících složek. Ze zadaných cílů byla stanovena výzkumná otázka "Jak je připravena vybraná škola na území Jihočeského kraje na řešení mimořádných událostí?" Pro účely posouzení bylo provedeno taktické cvičení, dotazníkové šetření, kontrola dokumentů školy a kontrola věcných prostředků požární ochrany a požárně bezpečnostních zařízení. Závěrem bylo vyhodnocení a byly stanoveny návrhy a opatření pro možná zlepšení. V teoretické části bakalářské práce je proveden rozbor právních norem, týkající se jak oblasti přípravy na mimořádné události, tak i oblasti školských zařízení. V teoretické části je také popsán objekt vybrané základní školy, jsou jmenovány konkrétní mimořádné události, které by mohly ve vztahu k posuzovanému zařízení vzniknout, a je zde provedeno obecné zhodnocení připravenosti školy na takovéto události.
Výuka a zhodnocení znalostí žáků základních škol v oblasti požární ochrany
LEVÁ, Michaela
Statistické údaje dokládají, že počty požárů jsou v současné době stále vysoké a běžnou příčinou je nedbalost lidí a podceňování hrozícího nebezpečí, proto není vhodné tuto problematiku podceňovat. Řešením je vzdělávat obyvatelstvo a nejlépe už od útlého věku, např. v rámci školní docházky. Z toho důvodu jsem si vybrala téma práce, které se zaměřuje na výuku žáků v oblasti požární ochrany. Osobně bych se ráda dozvěděla, jak výuka probíhá a jaké mají žáci znalosti v této problematice, z toho vychází zvolený cíl práce. Cílem práce je, zjistit způsob výuky a úroveň znalostí žáků na základních školách v oblasti požární ochrany. Pro naplnění cíle a pro zodpovězení výzkumných otázek jsem provedla dotazníkové šetření a řízené rozhovory. Dotazníky byly směřovány žákům náhodně vybraných základních škol, devátým ročníkům a měly prověřit jejich znalosti v dané problematice. Řízené rozhovory byly určeny ke zjištění způsobu výuky v dané problematice a proběhly s vedením základních škol. Výsledky byly vyjádřeny pomocí grafů a tabulek. Na závěr byla také provedena komparace, neboli porovnání znalostí mezi dvěma náhodně vybranými školami, resp. dvěma okresy v Jihočeském kraji. Porovnání znalostí bylo provedeno s pomocí statistických výpočtů. Po celkovém vyhodnocení výzkumu je možné konstatovat, že znalosti žáků, v této problematice, jsou na relativně dobré úrovni. Naopak, způsob a rozsáhlost výuky, s ohledem na závažnost požární problematiky, je z mého pohledu nedostačující a měla by se ji věnovat větší pozornost. Statistickým šetřením bylo zjištěno, že mezi znalostmi žáků vybraných základních škol, resp. okresů, není statisticky významný rozdíl.
Připravenost vybraných škol města České Budějovice na vznik mimořádné události
BLÁHOVÁ, Kateřina
Připravenost škol na mimořádné události, by mělo být pro všechny zaměstnavatele a zaměstnance těchto zařízení jednou ze základních priorit. Za účelem posouzení připravenosti škol bylo realizováno dotazníkové šetření, kdy byly vytvořeny tři typy dotazníků, a to dotazník pro ředitele škol, pedagogy, žáky a studenty. Teoretická část práce se zabývá legislativním vymezením problematiky mimořádných událostí a terminologiích pojmů jako jsou bezpečnost, mimořádná událost, mimořádná situace, hrozba, záchranné a likvidační práce, krizová situace, integrovaný záchranný systém, ochrana obyvatelstva nebo evakuace. Další kapitolou práce je pojetí výuky problematiky ochrany obyvatelstva, která je rozdělena na období před rokem 1989 a po roce 1989. Do výuky problematiky ochrany obyvatelstva před rokem 1989 můžeme zařadit termíny jako civilní protiletecká ochrana, civilní obrana a branná výchova. Výuka v oblasti přípravy obyvatelstva na mimořádné události v České republice po roce 1989 je rozdělena na předškolní výchovu, základní vzdělání, střední vzdělání a vysokoškolské vzdělání. Dále byla do této kapitoly zahrnuta preventivně výchovná činnost směřující k zadané cílové skupině. Dalšími kapitolami v teoretické části diplomové práce jsou kapitoly Ochrana obyvatelstva a Koncepce ochrany obyvatelstva. Poslední kapitola byla zaměřena na současný stav počtu škol na území České republiky, Jihočeského kraje a města České Budějovice. Ve výzkumné části bylo cílem zhodnotit připravenost vybraných škol na mimořádnou událost. Jak již bylo zmíněno, byly vytvořeny tři typy dotazníků. První dotazník byl určen pro ředitele škol a obsahoval 26 otázek. Otázky měly uzavřené odpovědi. Začátek dotazníku charakterizuje zkoumaný vzorek. Následuje tematický blok, který pojednává o evakuačním plánu a následné evakuaci. Další otázky jsou zaměřené na posouzení připravenosti škol, pedagogů, žáků a studentů na mimořádnou událost. Poslední otázky zjišťují, zda by ředitelé uvítali možnost, proškolení pedagogů v oblasti Ochrana člověka za mimořádné události. Druhý dotazník byl určen pedagogickému personálu. Dotazník pro pedagogy obsahoval 34 otázek, které měly uzavřené odpovědi. Byl rozdělen do 2 tematických bloků. První čtyři otázky sloužily k charakterizování pedagogického personálu. I. BLOK zjišťoval, zda má škola zpracovaný evakuační plán, jak často je prováděn nácvik evakuace, zda škola spolupracuje se složkami Integrovaného záchranného systému, zda jsou žáci seznamováni s doporučenými způsoby chování při vzniku mimořádné události a jakým způsobem, zda se pedagogové účastní školení na úseku ochrany obyvatelstva, nebo jaká forma školení a tematická oblast by jim nejvíce vyhovovala. II. BLOK byl zaměřen na informovanost pedagogů. Třetím dotazníkem byl dotazník pro žáky a studeny, ten obsahoval celkem 28 otázek. První 3 otázky sloužily k získání informací o respondentovi. Následně byl dotazník zaměřen na znalosti žáků v oblastech ochrana obyvatelstva, požární ochrana, první pomoc, únik radioaktivních a chemických látek. Každá oblast obsahovala 4 otázky. Další 3 otázky byly zaměřené na znalost telefonních čísel, které by žáci a studenti měli znát v případě vzniku mimořádné události. Poslední otázky zjišťovaly, zda a jak byli žáci a studenti seznámeni s doporučenými způsoby chování při vzniku mimořádné události. V případě ředitelů škol byla použita metoda kvalitativní ve formě metody PAPI. Metoda PAPI-Paper And Pen Interviewing spočívá v osobním dotazování, při kterém se odpovědi respondentů zaznamenávají do vytištěného, standardizovaného dotazníku. U pedagogů, žáků a studentů byla použita metoda kvantitativní, a to formou dotazníkového šetření. Všechny výsledky byly zaneseny do programu Excel a vyhodnoceny formou grafů.Pro dobrou míru připravenosti škol, byla dle Paretovo principu stanovena hranice 80 % správných odpovědí. Dále bylo provedené statistické zpracování výsledků dotazníkového šetření za účelem testování závislosti odpovědí respondentů na druhu školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.